Mami, pot sa ma joc în ploaie?

Bogdan este fericit când se joacă în ploaie. Mama lui este îngrijorată și îi spune că poate răci și se poate murdări jucându-se astfel. Totuși, ea ezită să îl oprească și să îl cheme înapoi în casă.

„- Ce este mai important pentru copilul meu în acest moment? Cum să procedez astfel încât el să se simtă bine?”

Copilul trebuie să aibă ocazia să își dezvolte toate aptitudinile senzoriale pe care i le oferă corpul, în special prin experiența atingerii.

Mama îi poate permite lui Bogdan să aibă această experiență: el tocmai descoperă lumea prin intermediul pielii. Prin acest contact direct, simțind gustul apei, umezeala de pe picioare, mirosul de ploaie, gama de senzații i se va extinde. Experința va produce un efect marcant de durată: Bogdan își va aminti senzațiile și plăcerea acestei experiențe. Deasemenea el își va cunoaște mai bine corpul și va căpăta astfel încredere în el.

Acum este un moment tocmai bun să vă ajutați copilul să-și identifice emoțiile și să-i spuneți cum vă simțiți dvs. în rapot cu această situație. Puteți să îi explicați că deși vă bucurați împreună cu el de faptul că descoperă noi senzații, vă și temeți să nu se imbolnăvească. Modul în care părinții reacționează la exprimarea emoțională a copiilor lor determină exprimarea sau inhibarea emoțiilor viitoare ale acestora.

Modul în care părinții discută problemele legate de emoții poate transmite sprijinul și acceptarea lor și poate contribui la conștientizarea de către copil a diferitelor stări emoționale pe care le experimentează. Copii crescuți de părinți ce promovează discuții despre experinețele relaționate cu emoții este mai probabil că își vor comunica propriile emoții și vor manifesta o mai bună înțelegere a emoțiilor celorlalți

Este important de știut că nu ne alegem corpul, însă trebuie să „locuim” în el întraga viață. Fără corp, este imposibil să existăm. Cu ajutorul corpului învățăm, gândim, ne mișcăm, vorbim, iubim. A învăța să ne cunoaștem corpul înseamnă să învățam să îl simțim.

 

Sursa: Sertarul pedagogic

Share: